18. - 22. 5. 2020

Vážení a milí,

vypadá to, že nás čeká poslední týden, kdy budeme všichni doma. Od příštího týdne bychom se s některými mohli vidět opět ve školních lavicích. Je mi strašně líto, že se nemůžeme vidět všichni společně, ale nebojte, do konce roku určitě něco vymyslíme :).

Užijte si pěkný týden a uvidíme se a uslyšíme se na meetech.

Luděk Kovář

Moudro pro tento týden:

Online setkání v tomto týdnu:

V pondělí 18. 5. 2020 12:00 - 13:00 proběhne online třídnická hodina + hodina ČJ zaměřená na zájmena.

Před 12 hodinou vám na email a do bakalářů přijde odkaz na přihlášení.

Ve čtvrtek 21. 5. 2020 11:00 - 12:00 proběhne online hodina VL na téma: Období od 1. světové války do 2. světové války.

Před 11 hodinou vám na email a do bakalářů přijde odkaz na přihlášení.

ČJ, MA, VL, PŘV, AJ

ČJ:

PS str. 18

PS str. 19/1, 2, 3 - Kapitola 3. skloňování přivlastňovacích zájmen

Druhy zájmen najdete v uč. na str. 96-100. Je potřeba se naučit druhy zájmen a umět jednotlivá zájmena zařadit.

Výuka ČJ spec.

https://www.kamilabalharova.kaminet.cz/doma5.htm

MA:

Uč. str. 92/1 + po splnění úkolu si přečtěte oranžové rámečky

Uč. str. 93/3, 5, 6, 8, 9 (a napiš proč má nebo nemá pravdu), 11

Uč. str. 96/1, 2

PŘV

Pokračuje práce do 22. 5. 2020

Projdi si učebnici str. 94 - 97 kapitolu: Mimořádné události

Vyber si jednu mimořádnou událost:

  1. Povodně
  2. Sesuv půdy
  3. Lesní požár
  4. Zemětřesení
  5. Havárie s únikem nebezpečných látek
  6. Teroristické činy

Možnost zpracování: referát, počítačová prezentace, poster (plakát)

Úkol:

  • Představit téma z globálního (=celosvětového) pohledu
  • Představit toto téma z pohledu ČR
  • Jak bychom se měli chovat v případě mimořádné události?
  • Jak bychom mohli některým událostem předcházet?

Práci doplnit obrázky.

Na konci práce budou uvedeny zdroje:

  • Literární - Název knihy, autor, nakladatelství, číslo stránky
  • Internetové - Zkopírovat či opsat internetový odkaz

Kdo bude mít hotovo a chtěl by, může si vyplnit PS str. 38 - Kapitolu 33. Mimořádné události (pokračuje cvičením 5 na str. 39). Můžete se zde také pouze inspirovat ke své práci.

VL:

PS str. 17

Projít si učebnici str. 43 - 45 kapitola: Válečná a poválečná léta, a do sešitu (nebo na papír) vypracovat Otázky a úkoly (Zapište si a naučte se) na konci kapitoly.

Doporučuji si k práci pustit na youtube videa: Dějiny udatného českého národa díl 99 - 102

AJ Košťál

-online výuka v úterý 13.00 (odkaz na google meet bude v Bakalářích krátce před výukou)

-interaktivní pracovní list na zopakování vybavení domu

-přepsat nová slovíčka z lekce 5C v pracovním sešitě

-přečíst vysvětlení THERE IS, THERE ARE - otázky a odpovědi (pro ty, kteří nepřijdou na online výuku)

-pracovní sešit 46/1, 2 (pokračuje na str. 47); 47/3 + kontrola s klíčem

-další možné procvičení: interaktivní pracovní list a hra

-vše v Bakalářích

AJ Chrenková

https://mrs-chrenkova.webnode.cz/kontakt/

AJ Štefaňáková

1) REVISION OF YOUR GRAMMAR: procvičujeme probranou mluvnici (rozsah mluvnice, kterou opakujeme a cvičíme každý týden, najdeš v prac. sešitě str. 70 až 73)

2) WORK WITH YOUR BOOKS: Prac. sešit: tam už jsme pokročili téměř k závěru sešitu (budeme se jen vracet k těm cvičením, která nemáme nebo nám nejdou), tentokrát opět pracujeme proto s učebnicí, str. 54 až 58 (na Meetu nebo můžeš doma samostatně).

3) READ AND SPEAK: videa a cvičení na webu (rozsah procvičovaných slovíček najdeš v prac. sešitě od str. 74)

Potřebuješ pomoc? Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu či učebnic, kontaktujte prosím paní učitelku angličtiny a domluvte se.

Termín zvládnutí učiva: 22.5.20 (kdo potřebuje více času, dá mi vědět).

Online výuka na Meet: 20.5. ve 13.00. (komu se Meet nehodí, můžeme po dohodě stanovit ještě jeden, další termín Meetu pro ty, kteří mohou v jiný den, domluvíme se na Meetu).

Odkaz si prosím ulož:

https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179

Pokud by odkaz nefungoval (!), je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: ln76bkn

Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.

Hlavní je ale web. Každý týden dávám nové učivo na web https://stefanakova.webnode.cz/a5-a-b-c-anglictina/, podle kterého pracují i žáci, kteří nechodí na Meet. Na webu si najdi svoji třídu.

AJ Havel

https://docs.google.com/document/d/1K_4okec5AZ48NqmTbLrGEzJKJv40TxwKi26I9xtkGgQ/edit

Hello, this week we will do some exercises from lesson 4. C.

Tento týden se podíváme na lekci 4C, kde si zopakujeme Free time activities a seznámíme se s tvořením záporných vět. Na rozehřátí:

WB 36/1

WB 36/2

WB 36/3

WB 36/4 - Zápor tvoříme přidáním don´t.

Tedy: I don´t play basketball. We don´t like computer games.

POZOR! V případě, že je podmět he, she, it(ve 3. osobě jednotného čísla) použijeme doesn´t:

She doesn´t collect posters. He doesn´t play football.

Místo he, she, it může stát i vlastní jméno:

John(he) doesn´t like oranges. Lucy(she) doesn´t watch TV.

ALE: John and Lucy(they) don´t listen to music. (2 a více lidí, řeknu si they - oni, tedy dávám don´t)

Cvičení WB 37/5 a WB 37/6 jsou trochu těžší, ale myslím, že je taky zvládnete.

BONUS:

Kdo napíše o tom, jak tráví svůj volný čas (alespoň 6 vět a musí tam být i nějaké záporné) a pošle mi to na email, tomu pošlu velkou jedničku ;)

Enjoy!

S pozdravem Luděk Kovář

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky